وبلاگ فاضل محمدی - سازنده حرفه ای ویلون دست ساز

وبلاگ رسمی استاد فاضل محمدی سازنده ویلون های حرفه ای

وبلاگ فاضل محمدی - سازنده حرفه ای ویلون دست ساز

وبلاگ رسمی استاد فاضل محمدی سازنده ویلون های حرفه ای

این پل نقش ایجاد تعادل در سیم ( ر )  و (سل) را به عهد دارد همچنین سر پا نگهداشتن قوس صفحه روی و جلوگیری از پایین امدن صفحه روی را به عهده دارد .

نوار باس بار بطوریکه در شکل بال ملاحظه میکنید قطع چوبی است از جنس صفحه روی به طول 25. الی 28 سانتیمتر. قطر حدود 8 میلیمتر و عرض ان در وسط حدود 2 سانت و به تدریج به طرفین تا حدود 3 میلمتر کاهش پیدا میکند.که کاملا با دقت و مهارت انحنای صفحه بالا را روی ان پیاده میکنیم تا بدون کمترین نیروی به راحتی در قوس صفحه روی جا بگیرد و چسبانده شود.

جابجا شدن نوار باس بار , قطر و جنس چوب ان تاثیر کاملا مستقیمی در جنس صدای ویلن دارد. پس سازنده باید خیلی دقت کنید و با استفاده از تجربه پل را با حساسیت کاملا دقیق در محل اصلی و واقعی خود نصب کند .در انتخاب سمپلهای مختلف جابجای پل قطر و اندازی ان تاثیر بسیار حساس و تعین کنند در جنس ورنگ صدای ویلن دارد که سازگر کاملا باید تجربه داشته باشد که با جابجای پل در نقاط مختلف به چه جنس صدا و سمپلی میرسد .به عنوان مثال وقتی پل باس را به طرف مرکز ویلن بیشتر تمایل دهیم صدای ویلن تیز و شفاف تر میشود و اگر از خط مرکزی مقدار بیشتر از حد نصاب فاصله بگیریم صدا ویلن بم و تاریک میشود.

 

پل هارمونی ویلون 1 پل هارمونی 2 پل هارمونی 3

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی